30.09.2019

Arazide Hangi Pick-Up

Öne Çıkanlar

Bu yazı Mitsubishi Kullanıcısı olduğumdan son derece taraflı ve yanlı yazılmış olabilir. L200 deyince akan sular durur.

Yaptığımız araştırmalar insan gibi şehir içinde, medeniyetin göbeğinde, asfalt kenarında olmadığından dağ bayır, dere tepe, yol olmayan yollarda gezinip duruyorum.  Kimi zaman kış ortasında karda, kimi zaman 50 derece sıcaklıkta, kimi zaman dereden geçerek ölçüm sahasında çalışıyoruz.

Meslek hayatımın ilk yıllarında Fiat Doblo ile bayağı bir ordan oraya gezdim. 1,3 MultiJet motor şehir içinde ideal ama iş dağ bayıra gelince bir daha düşünüyorduk. Doblo çamura battı traktör çekti, Yolda kaldı Çekiciye yükledik, hatta Tekirdağ'da kepçe bile bizi kurtarmıştı. en ufak bayırda bayılır, çimende patinaj yapar, çamurda kalır. 

Sonra TATA Telcoline kullandık arazide bir süre. Bu da Doblo'nun tam tersi, Asfaltta kötü, arazide canavar, Traktör gibi bizi arazide bırakmadı, 1-2 traktör çekti askıda kaldı ama traktör de olsa oralarda kalırdı. 

Bir ay kadar Ford Ranger Thunder kullandım. Deri koltuklar, klima, Cd çalar komfor açısından son derece güzel bir pick-up. İş araziye gelince durum biraz değişiyor tabi. Araç hafif olduğu için arazi performansı biraz düşük, toprak zeminde bale yapıyor adeta. yakıt konusunda orta kararda. 

Kullanılan pick-uplardan biri de D-Max 'di kısa süre kulanıp, verimsiz otomatik vitesine ve yüksek yakıt tüketimine dayanamayıp tez elden değiştirdiğimiz kamyonet :)

Toyota Hilux henüz direksiyonuna oturma şansı bulamadığım fakat sektörde kafaya oynayan pick-up. Afrika iç savaşının eski kasa Hilux'ların üretiminin bitmesi nedeniyle durduğu üzerine geyikler yapılan pick-up'tır. 

Gelelim L200'e, Asfalt performansı Bir Audi A3 olmasa da Pick-Up için tatminkar olan, Arazide ise ne Amarokları ne Navaraları toz bulutlarında bırakan pick-uptır. Karda yaylaların en tepesine çıkabilen tek araç. Dere yataklarında en içerilere giren araçtır kendisi. Uzun yolculuklarda konakladığımız konforu bize sunan (2013 kasasında iç hacmi daha da genişletmişler içinde yayılmak rahat oluyor), Alt versiyonlarında yan aynalara kontrol butonu bile koymasa da Araba, Kamyonet, Jeep özelliğini bir arada sunan bir pick-up'tır.  

Yeni kasada +40 Beygir etkisi hissedilir. Bayır yukarı 2008 modelini takip ederken ayağı gazdan çektiriyor. Hafif yüklü iken yol tutuşu daha iyi, arka boş olduğu zaman biraz daha dikkatli kullanmak gerekli, özellikle bizim gibi AT/T lastikler ve biraz daha yükseltilmiş olarak kullanıyorken. Sürekli ağır yük taşımayacaklar için arka tampona eklenecek ağırlıklar (bayilerde bulunuyor) yol tutuşu olumlu etkileyecektir.Arttırılmış motor gücü araç boşken trafik ışıklarında kalkışlarda gaza biraz daha nazik basmanızı gerektiyor. Yoksa asfalt üzerinde patinaj yaparak lastik yakmanıza sebep oluyor. Bu fazla güç yokuşlarda ve arazide ilaç gibi geliyor araba bayılmıyor ve atak hareket ediyor. 

Aracın yeni kasada uzayan boyutları özellikle şehir içinde park yeri bulmada ve dar sokaklarda dezavantaj olarak bizlere yansıyor. Hatta aramızda İstanbulda gemi kaptanlığı kursuna yazılalım artık bu pick-up ı kullanmak için diye geyikler de yapmadık değil. 

Kısadan hisse L200 bizce arazide en iyisi, diğer Pick-Up lara mağazanın vitrininden bile bakmıyoruz :D Alışmışız bir kere.

Yazar: Can BAYAT
Kimdir: 2015 yılından bu yana EMD Enerji Merkezi Danışmanlık şirketine bağlı olarak çalışmaktadır. 2016 SAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Jeofizik Mühendisliği Yüksek Lisans mezunudur. Evli ve bir çocuk babasıdır.
| | canbayat [at] gmail |